Blog

Selliseid autosid nägi Kuningamäe ringrajal esmakordselt. Foto Raimo Metsamärt.

Kuningamäel kihutasid Porsched

Kuningamäe kardirada on aja jooksul kohale meelitanud vist küll enamiku tehnikaspordi alade esindajatest. Ometi oli möödunud laupäev hoopis eriline, sest kardirada ei olnud selliseid külalisi veel näinud – rajal andsid kuuma Porsched! Külla oli tulnud Porsche klubi koos 23 neljarattalise iludusega, kõige vanem neist oli tehasest välja veerenud juba 1991. aastal, kõige uuema sünniaasta oli aga 2020.

 

RAIMO METSAMÄRT
raimo@pvs.ee

 

Taolised klubid luuakse reeglina ikka armastusest konkreetse automargi vastu. Aga miks mitte Lamborghini, Ferrari, Dodge või Mustang ehk mõni teine muskelauto?

„Armastus hakkas nii ammu pihta, et sel ajal neid marke meil Eestis lihtsalt väga ei olnud,“ sõnab klubi president Kristjan Pappa 1996. aastal loodud klubi kohta.

Tema sõnul on praegu klubiliikmeid 50 ning selle numbri kasvatamine ei ole kunagi omaette eesmärgiks olnud, küll aga käivad klubi üritusel sageli ka teised Porsche omanikud.

Klubi korraldab taolisi väljasõite regulaarselt ehk paar korda aastas. Kuningamäele tulemine oli tegelikult osa hooaja lõpuüritusest, sest pärast kiirema selgitamist suunduti orienteerumisvõtmes
Otepääle, kus pandi toredale päevale punkt.

Näha oli, et oma kullakesi hoiti hästi, sestap ei hakatud ka aja peale sõites n-ö hullu panema ja rajalt väljasõiduga riskima. Kiirendus oli aga autodel muljet avaldav küll, eriti kui kapoti all enam kui 500 hobujõudu talitsematult kappasid. Kõige hullema n-ö mürsu hobujõud küündisid ju lausa 700ni …

 

Auto igaks päevaks

Omanike sõnul on nende Porsched ka iga päev käigus, mitte ei oota pelgalt mõnd üksikut suvekuud, et garaažinurgast nina välja pista.

„Ülalpidamine ei olegi nii kallis, eks kõik sõltub sellest, mida autole peale või külge muretseda,“ sõnab klubi asepresident Rainer Karupoeg.

Selge on see, et ükski omanik ei tahaks sellise autoga ainult linnaliikluses ummikutes istuda ja teosammul edasi venida – vahel lihtsalt peab ennast liigutama ka. Selle tarbeks kasutataksegi erinevaid ringradu, kus adrenaliini ohutult kätte saab.

„Eestimaal on need kohad tõesti läbi käidud, oleme proovinud Haapsalu lennuväljal ka miilisõitu, aga oleme jõudnud näiteks Soome ja Saksamaa Nürnburgringile, kus kiirem auto sõitis 335 km/h. Kuningamäe ringrada on sõiduharjutuseks täitsa äge, tagumise sirge juures oli päris keeruline,“

on mehed esmakohtumisega rahul. Kiirusekummardajate hulgas oli ka mitmeid õrnema soo esindajaid, kes nautisid silmanähtavalt kogu kurvide kaskaadi nii roolis kui kõrvalistmel.

„Adrenaliinilaksu saab kätte, tänavatel kihutamiseks ei ole tõesti mitte mingit soovi.“

 

Kuningamäel sõidetud, suundus autokaravan Otepää poole.

 

 

Põltsamaa Valla Sõnumid 08.10.2020